Gama modelowa

Gama Alfa Romeo w Polsce otwiera się na miłośników kompaktów modelem <a href="modele.html">Tonale</a>, który dzięki hybrydowemu układowi 48 V oferuje elastyczność w mieście i zwinność na krętych drogach. Następnie pojawia się <a href="modele.html">Giulia</a> — klasyczny sedan z napędem na tył, który w wersji Veloce zachęca, by na drodze 645 w Beskidach zredukować na trójkę i poczuć przypływ adrenaliny. Kierowcy, którzy potrzebują przestrzeni, ale nie chcą rezygnować z typowego dla marki prowadzenia, mogą sięgnąć po Stelvio. Ten SUV ukrywa w sobie tajemnicę adaptacyjnych amortyzatorów, które w trybie „Natural” wygładzają brukowaną ulicę w Krakowie, a w „Dynamic” utwardzają się jak nawierzchnia Monzy.

Na szczycie stoi <a href="modele.html">Giulia</a> Quadrifoglio Super Sport — limitowana do 275 egzemplarzy, z włóknem węglowym zamiast dachowej blachy i z ceramicznymi tarczami hamulcowymi, które wytrzymują temperaturę 1 800 °C. Dla purystów przygotowano 4C Spider, którego monocoque waży zaledwie 65 kg, a cała karoseria zanurza się w zakręcie niczym kajak w górskim nurcie Popradu. Alfa Romeo nie zapomina też o przyszłości: w 2025 r. pojawi się pierwszy model w pełni elektryczny, wyposażony w silnik o mocy 800 V i system Torque Vectoring wyprzedzający ruch kierownicy o 0,02 s. Nie będzie to jedynie ekologiczna deklaracja, lecz kolejny rozdział w historii marki, w której emocje zawsze stawiano ponad suche cyferki katalogów.